WSZYSTKIE OBRAZY, KTÓRYCH NIE MALUJĘ NA ZAMÓWIENIE, SĄ NA SPRZEDAŻ

piątek, 17 stycznia 2020

Zwierzątko klozetowe - siła wspomnień

Dawno dawno temu, kiedy w domu w mieście - ogrodzie, leniwa niedziela dobiegała końca, siedziałam sobie na kolanach Taty, bezmyślnie patrząc na stołowe fornirowane nogi.
"A co by było, córeczko, gdyby na tych stołowych nogach i pod stołem mieszkały sobie maleńkie ludziki, takie same, jak my, tylko wielkości mrówki?"
No właśnie, co by było!
Inaczej by było. Strach chodzić by było.


Nasz dom zamieszkiwały dziwaczne stworzenia, które tylko Tato widział. Np zwierzątko klozetowe, które bało się spuszczanej wody, nie można więc było o tym zapominać. Tato widział też, że zabawki w nocy ożywają i w ogóle był niezwykłym człowiekiem.



Kiedy dorosłam i malowałam, Tato zapytał mnie : "Justysiu, czy sądzisz, że jestem choć trochę odpowiedzialny za wypaczenie twojej wyobraźni?"
"O tak!" przyklasnęłam z zapałem, bo jestem Tacie bardzo wdzięczna.



Od tamtego czasu fascynuje mnie przeskalowanie. Lubię czuć się mała przy ogromnym obiekcie - domu, górze. Albo wyobrażać sobie siebie ogromną, jak Godzilla.



Znacie Klej Comme des Garcons? To perfumy.
Parę lat temu zawładnęły mną. W nich malowałam obraz.
Na wystawie Oni będą pachnieć Klejem.



Zaprowadziłam męża do obrazu.
Chociaż nie miał okularów, twierdził, że wszystko widzi.
"Ale wg mnie nic tu się nie zmieniło od poprzedniego razu"
"A dwójkę widzisz?"
"Gdzie??? Ty bez okularów też jej nie widzisz"
"To włóż, cholera jasna!"
Włożył.
"Rzeczywiście! O, i kabel, łączący jedną rzeczywistość z drugą oraz...



Czas na bezcenną radę dla artystów:
"... gdyby cię ktoś pytał, co to jest np (tu wskazał maleńki punkcik) NIC nie mów. Jakby pytał, czy oznacza to lub nie, mów : Nie potwierdzam i nie zaprzeczam" i do niczego się nie przyznawaj"


Aura tajemniczości.
Ale z drugiej strony, co, jeżeli obraz zostanie zinterpretowany przez jakiegoś cymbała, których nie brak, wyciągających daleko idące wnioski, nie mające z moją koncepcją nic wspólnego?


Okienko na przestrzał


Numer 2
50 x 70 cm
Akryl na płycie

Duftart do Kleju CdG
Status : przeznaczony na wystawę

2 komentarze:

  1. Gdyby tylko ten ludzik -mrówka się postarał, przemknął by niepostrzeżenie przez okienko na przestrzał 😉

    OdpowiedzUsuń