WSZYSTKIE OBRAZY, KTÓRYCH NIE MALUJĘ NA ZAMÓWIENIE, SĄ NA SPRZEDAŻ

środa, 9 stycznia 2013

Słup skończony!

Dziś rano, ze świeższym wzrokiem, choć nieprzytomnym umysłem (dzięki czemu nie odczuwałam stresu), dodałam, wydawało mi się, ostatni element obrazu.
Tak, jak zapowiadałam - słup na horyzoncie, a więc bardzo maleńki. Cały ma wysokość 9ciu mm!
Wymiary obrazu - 50 na 70cm.


Przy okazji to zdjęcie najlepiej pokazuje, że mamy do czynienia z obrazem drogi.
Jestem dumna z tego słupka - co prawda wspomagałam się najmocniejszymi okularami, ale w końcu i zegarmistrz używa lupki i to nie umniejsza jego kunsztu.

Po oderwaniu od dykty ostaniego włoska w pędzlu, którym naniosłam kropeczkę srebra w nóżce słupka, odchyliłam się w fotelu, by wziąć słynny głęboki oddech na zakończenie - ale coś mi nie pozwoliło.
Przypomniała mi się "Inwazja Kosmicznych Kartofli" i postanowiłam dodać trochę chmurowatości chmurom.
Poniżej zdjęcie PRZED i PO (jak w salonie odnowy biologicznej)



Dodatkowo górne w świetle dziennym, dolne - w sztucznym.

Przeprowadziłam ankietę - wyniki były doskonałe. Wszyscy domyślali się, nawet bez małego słupeczka, że te "krójkąty" (jak mówi Gucio) z boku to linia wysokiego napięcia.


Ach! Zapomniałabym - aby wprowadzić nieco spokoju i nastroju, dodałam również gwiazdy.
Tak więc dochmurzyłam chmury, robiąc górne krawędzie bardziej faliste, przed spodkiem latającym się powstrzymałam - i uznaję uroczyście obraz za skończony.



Oczywiście te żółte to wynik sztucznego światła - mimo, że jest to energooszczędna żarówka o "zimnej" temperaturze barw.
A na koniec - pożegnalny kadr z filmu drogi.


Teraz...co teraz....
Postaram się równolegle malować - bo mam zlecenie na jedną z "panienek", ale chcę mimochodem trzasnąć jeszcze jeden obraz industrialny, żeby zawisł na wystawie.

Tak, tak, wstępnie planuję powiesić się w końcu stycznia, w kawiarni Mirona Białoszewskiego na Ochocie w Warszawie.

31 komentarzy:

  1. Ooo chętnie przyjdę na wernisaż, tylko poproszę o jakieś info :) przyniosę nawet własną lampkę szampana ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, serdecznie zapraszam! Wrzucę info na fejsie i na blogu. Co do szampana, to z tego, co wiem, winko będzie tamtejsze - oczywiście darmowe dla gości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się, że pojawiły się gwiazdy, niebo wydaje się wielowymiarowe. Wcześniej było straszliwie pusto (może trochę "płasko"?), teraz mam wrażenie głębi i zagubienia (fajne!). W chmurach - tych bliżej horyzontu - moją uwagę przyciągają nieregularne załamania, jakby przypadkowe maźnięcia, takie niby niechciane, niepotrzebne zagniecenia w nich. Ale to one robią mi niepokój i grozę. I domyślam się, że gdzieś tam świeci ksieżyc, który rzuca długie cienie. Ależ klimat!
    Jechałam kiedyś nocą w takim właśnie pejzażu, po takim przerażającym pustkowiu, z płaskim horyzontem i "bógwiecodalej" za nim (polskich dróg nocą tak nie kojarzę zupełnie; może takich nie znam?). Było równie tajemniczo, równie niepokojąco. I, naprawdę, wypatrywałam wtedy UFO! Hehheh.

    Bardzo mi się podoba. Brawo! Aż ciekawa jestem, jak obraz wygląda na żywo (może przez tę srebrną farbę też).

    Pozdrawiam
    emera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo ! Słupy są boskie i bardzo dobrze że dodałaś gwiazdki - coś się dzieje na niebie :)

      Usuń
    2. Emero - kiedy Cię czytam, myślę sobie, że dzięki malarstwu - czyli przekazowi, komunikatowi - może trafić swój na swego, czyli krótko mówiąc odbiorca dostanie coś, co dokładnie wpasowuje się w jego wrażliwość, wspomnienie, może oczekiwanie?
      Faktycznie, gwiazdy nieoczekiwanie (dla mnie) dały efekt trójwymiarowości, wg mnie również pewnego spokoju. Samo niebo namalowało się jakby bez mojego udziału (a na pewno wysiłku), ale też ileś tam "nieb" mam za sobą. Może tylko inaczej odbieram nastrój - niepokój, owszem, ale groza? Może ma znaczenie upodobanie do "opowieści z dreszczykiem" i pławienie się wręcz w tego rodzaju klimatach.

      Parabelko - dziękuję, takiego efektu oczekiwałam - mało środków, które wiele znaczą.

      Usuń
  4. Właśnie obawiałam się, że mój obraz obejrzy prosty lub nie inżynier. A to przez stwierdzenie Wojtka "Nie możesz mieć do czynienia z perspektywą. Ona Cię zabija" (miał na myśli wprowadzanie elementów perspektywy do mojego malarstwa). Dlatego nawet tę parę kresek robiłam niepewnie, biorąc pod uwagę to, że inżynier znajdzie szreg niekonsekwencji/nieporadności. A tu taka niespodzianka! Nie wiem, czy przesłanie zdominowało niedociągnięcia, czy też może - myśl śmiała - wcale tych niedociągnięć nie było!
    W każdym razie dziękuję za komentarz z nie byle jakim komplementem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aha, co do obejrzenia obrazu na żywo - z pewnością od lutego będzie wisiał w kawiarni Obroty Rzeczy na Ochocie w Warszawie. Podobnie, jak paręnaście innych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Urzekł mnie ten obraz! Bardzo podoba mi się twój styl, kolorystyka i prawda. Aż sama mam ochotę zacząć coś tworzyć!

    OdpowiedzUsuń
  7. I am extremely inspired together with your writing talents and also with
    the structure on your weblog. Is this a paid theme or
    did you modify it yourself? Either way stay up the nice
    high quality writing, it's uncommon to peer a nice blog like this one today..
    See this: zobacz, http://heroes3.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. I'm really impressed with your writing talents and also with the format in your blog. Is this a paid subject or did you customize it yourself? Either way stay up the nice high quality writing, it is uncommon to look a great weblog like this one today.. kliknij po więcej, http://educartodos.blogspot.de/2012/11/revista-muy-interesante.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Howdy are using Wordpress for your site platform? I'm new to the blog world but I'm trying to
    get started and create my own. Do you need any coding expertise to make
    your own blog? Any help would be really appreciated!

    See this: horoskopdlaciebie.com.pl, http://wrozby-24.

    pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Hi, all the time i used to check website posts here early in the daylight, because i like to gain
    knowledge of more and more. link, http://www.
    cevi-zuchwil.ch/sommerfest/gb/index.php

    OdpowiedzUsuń
  11. I visited several web sites but the audio quality for audio songs current
    at this web site is in fact wonderful.

    Here is my web page: http://www.pobox-band.com/pioprivate/profile.php?mode=viewprofile&u=19022

    OdpowiedzUsuń
  12. Howdy! Do you know if they make any plugins to assist
    with SEO? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good success.
    If you know of any please share. Appreciate it!

    my page :: kliknij

    OdpowiedzUsuń
  13. I blog often and I genuinely thank you for your information.
    This article has really peaked my interest. I will book mark your website and
    keep checking for new details about once per week. I opted in for
    your RSS feed too.

    Review my web site ... kliknij

    OdpowiedzUsuń
  14. I visited multiple sites however the audio feature for audio songs present at
    this web page is truly wonderful.

    Look into my site ... tccw.org.tw

    OdpowiedzUsuń
  15. Hi this is somewhat of off topic but I was wanting to know if blogs use
    WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
    I'm starting a blog soon but have no coding know-how so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

    my webpage; kliknij

    OdpowiedzUsuń
  16. Hi there friends, its great article regarding educationand
    completely defined, keep it up all the time.

    My page ... kliknij

    OdpowiedzUsuń
  17. It is the best time to make some plans for the long run and it is time to be happy.
    I have learn this put up and if I could I desire to
    suggest you some attention-grabbing issues or suggestions.
    Perhaps you could write subsequent articles relating to this article.

    I wish to read more issues about it!

    Take a look at my site; kliknij

    OdpowiedzUsuń
  18. Hi! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.

    Is it very hard to set up your own blog?
    I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast. I'm thinking about making my own but I'm not sure where to start. Do you have any tips or suggestions? Many thanks

    Also visit my web site - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  19. It's nearly impossible to find educated people on this topic, but you sound like you know what you're
    talking about! Thanks

    My blog - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  20. Usually I do not read article on blogs, but I wish to say that this write-up very compelled me to try and do
    so! Your writing taste has been surprised me. Thank you, quite nice article.



    my website - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  21. Having read this I thought it was extremely informative.
    I appreciate you spending some time and effort to put this information together.
    I once again find myself spending a lot of time both reading and posting
    comments. But so what, it was still worthwhile!

    Here is my homepage kliknij

    OdpowiedzUsuń
  22. This is my first time pay a visit at here and i am really happy to read
    everthing at alone place.

    Feel free to visit my homepage :: www.thefingertiplist.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Awesome website you have here but I was wanting to know if you knew
    of any forums that cover the same topics talked about in
    this article? I'd really like to be a part of group where I can get comments from other experienced individuals that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Thank you!

    my weblog :: kliknij

    OdpowiedzUsuń
  24. Hi to every single one, it's really a pleasant for me to visit this web site, it consists of valuable Information.

    Feel free to visit my web-site ... kliknij

    OdpowiedzUsuń
  25. Hi my friend! I wish to say that this article is amazing, great written and include almost
    all vital infos. I'd like to see more posts like this .

    Here is my blog post kliknij

    OdpowiedzUsuń
  26. Asking questions are really pleasant thing if you are not understanding something fully, but this paragraph presents nice understanding even.


    Feel free to visit my web page - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  27. Heya i'm for the first time here. I came across this board and I find It really useful & it helped me out much. I hope to give something back and help others like you helped me.

    My webpage ... kliknij

    OdpowiedzUsuń
  28. Wѕzуѕtek ludzie, κtóryсh
    pοznаłeś – dokładnie wszysсу – niе poјawilі się tutaj przypadκoωo.

    Рrzyszli, by Cię czegoś nauczyć. Z ԁefinicji wybieramу sobie
    ludzi, jаkiсh mаmу ѕpotkać przed narοdzinami.

    Tymczasem dzisiaj zagłębіe ѕię w pewien, specyfiсzny rodzaj poznania, to jest:
    Blisκości Ӏnκarnacyjnej.
    Ρodejгzewam, żе kаżdу ma w otoczеniu osobę, jаką znаliśmy
    w poprzednich wcielenіach… Podczas gdy to odczuć?


    Heгe is my web-site: Http://Gamelogsector.Com/Archives/1089

    OdpowiedzUsuń
  29. Komplеt luԁzie, których poznałеś – rzeсzywiście wszуѕcy – nie pojawili ѕіę
    tutaj ρrzypadkowο. Przyѕzlі, by Ϲię czegoś nаuczуć.
    Z foгmuły wуbierаmу sοbie luԁzi,
    jakich mamy spotkać рrzeԁ narodzinami.

    Pοmіmo tego dzisiaj zagłębie sіę w 1, ѕpecyficzny roԁzaj ρoznaniа, miаnoωicie:
    Blіskości ӏnkarnacyjnej.
    Podejrzewam, iż każdy ma w otoczenіu osοbę, jаką znaliśmy ω poprzednich ωсielеniach… Nа sposób tο
    odczuć?

    My wеb site: http://ciekawegryx.drupalgardens.com

    OdpowiedzUsuń