WSZYSTKIE OBRAZY, KTÓRYCH NIE MALUJĘ NA ZAMÓWIENIE, SĄ NA SPRZEDAŻ

niedziela, 5 maja 2019

Kura w akcji - premiera

Jakiś czas temu urządziłam konkurs na interpretację mojego obrazu. Przyznałam dwie nagrody - obrazki dedykowane laureatkom, czyli malowane specjalnie dla nich.
Choć nie mam takiego zwyczaju, zapytałam Iwonę, co ma być na jej nagrodzie.


KURA!

Co za genialny pomysł.
I kura jest.
 Nasza - ludzka - towarzyszka od ośmiu tysięcy lat!


"Najnowsze badania naukowe wykazały, iż kury mają rozwinięte zdolności kognitywne oraz zdolności komunikacyjne. Komunikacja kur, kurczaków, kogutów jest skomplikowana, składająca się z ponad 24 rodzajów odgłosów. Wykazują klasyczne objawy stresu, w tym zwiększoną częstość akcji serca, obniżoną temperaturę oczu, jak również zdenerwowanie, np.: kwoka obserwująca reakcje piskląt. Rozumieją, co się wokół nich dzieje oraz są przebiegłe i sprytne, jak również zdolne do empatii, wyrażając współczucie innym osobnikom podczas zagrożenia."


Do kur czuję szczególną sympatię z powodu tego, że, jak one, często nie mogę się zdecydować, jak kogoś wyminąć i w rezultacie, balansując ciałem prawo - lewo, przez co dezorientuję przechodnia, w końcu wpadając na żywą przeszkodę.

Iwona zażyczyła sobie cieple kolory, a żaden z moich zapachów nie ma piękniejszych łososiowo - pomarańczowych, żółtawych i złotych barw (z lekką domieszką zieleni) niż Koliber - Hummingbird Zoologist, nektarowy, upojny.

Tak więc duftarcik do Kolibra z Kurą.

Jest wszystko, co lubię - domek, chorągiewka, bezkres i "sceniczne" światło.


I. zapytała, jak udało mi się zmieścić to wszystko na tak małym formacie 20 x 30 cm. To proste : malowałam w powiększających okularach, dzięki czemu wszystko, co malutkie, wydawało mi się większe. Bo mam plusy w oczach.


Gratuluję jeszcze raz laureatce!
Niech Kura ze Złotym Jajem przynosi Jej szczęście.

4 komentarze:

  1. Na pewno przyniesie. Kura na grzędzie, kura domowa, kura w rosole. To nie moje kury. Moja kura to kura pędząca, kura wolna, ciekawska, kura , która bez wahania podzieli się swoim Źdźbłem. KURA Z JAJEM. To ja dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale. Bardzo się cieszę! Taka ona jest, właśnie taka.

      Usuń
  2. Piękna :D:D:D

    OdpowiedzUsuń