WSZYSTKIE OBRAZY, KTÓRYCH NIE MALUJĘ NA ZAMÓWIENIE, SĄ NA SPRZEDAŻ

wtorek, 17 października 2017

Kawałek nocy - Spokój. Premiera.

Spokój.
Nie tak dawno temu (choć mnie wydaje się, że minęły lata), siedząc na pieńku w "moim" lesie i gapiąc się na ciemniejące o zmierzchu letnie niebo, uświadomiłam sobie, że jeśli miałabym jedno życzenie, byłby nim spokój.
Nie mam tu na myśli siedzenia w fotelu i nudy, jednostajności, tylko taki spokój wewnętrzny, na który składa się poczucie bezpieczeństwa, szczęście, siła, miłość, to, co najlepsze.
I spokój - w ten sposób przeze mnie rozumiany, nie wyklucza starań, potrzeby zmian, bo się wie, że nadejdą i jest się gotowym, by je przeprowadzać i ponosić ich konsekwencje.

Obrazowi nadałam tytuł Spokój. Głęboki szafir (i ciemna zieleń) tak na mnie działają.


Bardzo lubię chodzić, szczególnie o zmierzchu i w nocy. Wracam z miasta, na końcu przemierzając Łazienki. Park ma 76 hektarów. Jeden z ulubionych zakątków to otoczenie fontanny (dzięki jej szumowi nie słychać samochodów), w której stoi miła rzezba - Jutrzenka (1921). Jej autorka, Zofia Trzcińska - Kamińska, jako dwudziestopięciolatka zaciągnęła się do Legionów i walczyła jako Zygmunt Tarło. Dzielna kobieta.


Muzyka  - obowiązkowo


Bardzo ją lubię.
Nawet, kiedy idę z psem wzdłuż parku, w ciemną noc, daleko bieleje marmurowa postać, biała główka miga między gałązkami żywopłotu i to mnie, nie wiem, czemu, wzrusza. Stoi tam samiuteńka, czekając na świt.


Ale kobieta z mojego obrazu nie czeka na nic, po prostu sobie jest.



Pamiętacie kolor nieba, kiedy wzejdzie księżyc? Robi się przejrzyście, a z tyłu, za gwiazdami, wydaje się, że ktoś wszystko podświetla i jesteśmy w błękicie podobnym do tajemniczych światełek na kolei.


W dziennym jaskrawym świetle kolor rozjaśnia się


...by potem znowu się wyciszyć


Całość - 70 x 50 cm
akryl na płycie
Status : nieznany


Sporo się o sobie dowiedziałam, malując ten i poprzedni obraz (Małgorzatę).

5 komentarzy:

  1. JU, bardzo lubię Twoje kolory - głębokie i nasycone światłem.Szafirowy SPOKÓJ zyskał dzięki miękkiej postaci.Kojąca moc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Znajomy malarz powiedział, że dobry obraz można poznać po tym, że idzie z niego światło. Do tego zawsze dążę.

      Usuń
    2. Naprawdę? Po tym można poznać dobry obraz?

      Usuń
  2. Wg mnie, jeśli dla malarza ważne jest światło, to jest to wyznacznik. Ale jest wiele obrazów, w których światła nie ma wcale i nie są złe. Ja wolę jednak te ze światłem. Tak wygląda moje zdanie na ten temat.

    OdpowiedzUsuń