WSZYSTKIE OBRAZY, KTÓRYCH NIE MALUJĘ NA ZAMÓWIENIE, SĄ NA SPRZEDAŻ

niedziela, 24 marca 2013

Urwisko do Black Jade Lubina - początek nowego obrazu dla Mon Credo

Stało się. Zaczynam nowy obraz. Na razie tylko szkic, jutro mokra robota.

Wybrałam zapach Black Jade Lubina, na który nie zwróciłabym pewnie uwagi, gdyby nie próbka, podarowana w Mon Credo.
Nie oczekiwałam wiele - fioleczka w seledynowym kolorze, który wskazywałby na coś zwiewnego, zielonego (chociaż zielonaszek Eden może zabić ciężkością i mocą). Owszem, otwarcie lekkie, przestrzenne, ale już podszyte niepokojącą, gęstą cielesnością, potem przechodzącą w słodycz kwiatowo - pudrową. I ta dwoistość zapachu trwa przez cały czas - z pozoru świeży, pogodny, pod spodem tajemniczy, ciemny.
Całość bardzo nastrojowa, raczej do spaceru w deszczowy dzień niż uwodzicielskie perfumy na wyjście.


W obrazie chciałam się bardziej skoncentrować na drugim dnie Black Jade.
Dlatego zrezygnowałam z przedstawienia go jako plątaniny roślin, bardzo dekoracyjnej i wybrałam pejzaż.
Urwisko.
Niby nieruchome, ale mające dynamikę i dramatyzm.

Wstępny szkic wygląda tak :


Oj, chyba nic nie widać.
Może trochę.
Postawiłam na nastrój.
Tak strasznie chciałabym, żeby mi się udało! Jeśli się powiedzie, to będzie najbliższy mi obraz z malowanych dla MC.

16 komentarzy:

  1. Kibicuję. Ten zapach znam. I podobnie go odbieram.
    emera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Emero. Powstrzymałam się od pisania o "legendzie", bo raz, że w to nie wierzę, dwa, że nie chciałam zanadto fabularyzować opowieści. Z jednej strony nie mogę się doczekać jutra, ale też i mam stracha. Staram się nie odczuwać presji czasowej - wszak wernisaż już za miesiąc...

      Usuń
  2. Faktycznie widać niewiele ;) ale wysokość urwiska zapiera dech - już jest dramatycznie .Troszkę inaczej sobie to wyobrażałam ;) jestem strrrasznie ciekawa dalszego ciągu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem zaskoczona wysokością. Na razie jest strrrrasznie ponuro - ale to musi się zmienić. Zna się te sposoby!

      Usuń
    2. No właśnie , bo tu to sceneria sprzed samobójczego skoku w przepaść ;)

      Usuń
    3. Ojtam, ojtam. Jeden skoczy - drugi napisze wiersz

      Usuń
    4. A trzeciemu się noga obsunie :P

      Usuń
  3. Ależ ciekawie odbierasz Black Jade-- aż muszę wygrzebać swoją próbkę. Z tego co pamiętam na mnie spudrzył się i skwiatowił jakoś zamulająco
    (mam dziś tendencję do podkreślających się na czerwono kolokwializmów, i słowo-nowo-tworów, zechciej wybaczyć)
    a potem schował się w rękaw swetra i nie chciał już się pokazywać.
    Mnie się kojarzył- niewiadomo czemu- z kałużą. To też natura, tyle mamy wspólnego.
    Ale skoro mówisz że urwisko yo mus testowac ponownie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie to jest dziwne. W 90ciu procentach odbieram zapachy jako mniej ciekawe i po prostu gorsze, niż uważa większość osób. Zazwyczaj nie widzę niezwykłości w perfumach - gdy inni ją widzą. A tu jest odwrotnie.
      Sądząc z twoich recenzji, zapachy zupełnie inaczej układają się na Tobie (pamiętam przejście miedzy budynkami i smugę Heliotropu za Tobą - a na mnie H. to syf malaria), więc sądzę, że ponowne testowanie niewiele da.

      Usuń
    2. Na mnie Black Jade po całkiem miłym początku zaczyna wydzielać intensywną woń surowego kartofla .Skąd , jak , dlaczego ? Nikt nie wie . Potem wprawdzie to mija i robi się przyjemny tradycyjny kwiatowiec , ale pachnieć surowym kartoflem to tak nie teges trochę ;P Dlatego raczej widziałabym jakieś rozległe kartoflisko na urywającym się wzgórzu, bądź poniżej , a na wzgórzu łąkę ;)

      Usuń
    3. O matko, nie wiedziałam, że to tak ciekawy zapach! Prawdopodobnie kardamon i labdanum są sprawcami dziwacznych efektów ubocznych. Odmalowałaś bardzo sugestywny obraz. Ale ja NAPRAWDĘ tak, jak napisałam, odbieram ten zapach.

      Usuń
    4. No i po pogrzebaniu w pamięci odwołuję - kartofel to Nuit de Longchamps .Biolobil sie kłania.... Jade na Tobie pachnie pieknie , a ja go chyba nawet naskórnie nie testowałam .
      W każdym razie wiedziałabym jak zilustrować NdL :D

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Justynko, czekam na gotową pracę.
    Wybacz ale to drugie mroczno-cielesne dno wyobraziłem sobię niestety jako zapach spoconej lepkiej dłoni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam czego wybaczać. A dłoń ciepła czy zimna? Pytam, bo znałam kogoś z zimną, lepką i spoconą. Ale to już przeszłość.

      Usuń
    2. Oczywiście że to ciepła babcina dłoń.

      Usuń