WSZYSTKIE OBRAZY, KTÓRYCH NIE MALUJĘ NA ZAMÓWIENIE, SĄ NA SPRZEDAŻ

niedziela, 4 sierpnia 2019

Atlas Perfum

Zawsze zadziwia mnie fakt, ile interesujących wydarzeń kulturalnych ma miejsce, a nic o nich nie wiemy! Gdyby nie to, że mój znajomy - perfumoholik, napomnknął o Skierniewicach, nawet nie wiedziałabym, co straciłam.
Do S. jedzie się 38 minut, czyli szybciej niż na koniec miasta! Miejscowość ta słynie jako centrum sadownictwa i ogrodnictwa.
I to poczuliśmy - już przy wejściu do Centrum Kultury i Sztuki otoczył nas zapach róż.



W tym po prostu GENIALNA odmiana Fisherman Friend - kwiat z prawej strony. Zapach wytrawny, winny, niezwykle mocny i bogaty. Chodziliśmy i wdychaliśmy


Z tyłu dwie sale wystawowe z obrazami Marzeny Rafińskiej -  cykl ZWIERZE NI A





Potem przyszedł czas na wykłady - oczywiście wszystkie związanie z tematem perfumowym.
Bardzo ciekawie przemawiał Alan Balewski, nasz człowiek (znaczy perfumoholik), który postanowił z sukcesem stworzyć perfumy inspirowane psychicznymi zaburzeniami - i właśnie noszę w tej chwili uwodzicielskie Borderline. Pomysłodawczyni Atlasu Perfum, pani Stokowska Kar swoim projektem wygrała konkurs na grant kultury - postać nietuzinkowa, mająca rodzinę w Indiach, wszak zapachowo przebogatych.

Potem zeszliśmy do piwnic na warsztaty tworzenia perfum. Budynek Centrum znajduje się w starym browarze, więc nastrojowo to tam jest!




Światło się zmieniało, a ja stałam jak zaczarowana i wyobrażałam sobie na końcu korytarza postać z japońskiego horroru.
Warsztaty były raczej zabawowe - wkraplało się olejki do pojemniczka z alkoholem, a jednak mów zapach się jakimś cudem broni. Nazywa się Orężada (bliska memu sercu uliczka na Sadybie to Orężna).


Bardzo to było ekscytujące



Powiadam Wam, że tak pachnącym przedziałem w pociągu pewnie nie jechaliście.


Wniosek : śledzić należy, co w kulturze piszczy, bo poza nagłośnionymi wydarzeniami te mniejsze mogą okazać się niezwykle interesujące, szczególnie, kiedy tak, jak w Skierniewicach, towarzyszy nam serdeczność organizatorów i miejscowych gości festiwalu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz