WSZYSTKIE OBRAZY, KTÓRYCH NIE MALUJĘ NA ZAMÓWIENIE, SĄ NA SPRZEDAŻ

piątek, 22 sierpnia 2014

Znów od początku

Tak, to doskonały sposób, by sprawdzić, czy dana poza jest prawdopodobna - stanąć jak postać na obrazie.
Inne sprawa, jeśli sylwetka szkicowa jest w ruchu - w skoku czy coś.
Niby z moją postacią tak miało być, ale zgodnie z przysłowiem "Jak ci trzech mówi, że jesteś pijany, to choćbyś nie był, idź się połóż".

W dziennym świetle i jeszcze przed kawą (zrobioną przez Gustawa) doszłam do wniosku, że postać flamenco, która wali się do przodu, musiałabym opatrzyć opisem na miarę CSW i jeszcze przykazać czytanie, żeby uniknąć pytań "Co się dzieje z tą panią?"

No i znów skarpetka w robocie - i została część, co do której nie miałam wątpliwości.


Ponieważ Zleceniodawczyni wypoczywa na wyjeździe, lecz istnieje ryzyko, ze może to zobaczyć, by zaoszczędzić jej stresu wykonałam rysunek następujący :


(mam pewne uwagi, ale generalnie chyba ok - do jutra rana przynajmniej).

Tymczasem siedząc nad niespodziankami oraz przymierzając się do pejzażu z molo w Sopocie, kombinuję nad maleńkim obrazkiem.
Co lepsze?

Domy?


Czy wiadukt?


A może... zrobić obrazek dwufunkcyjny? Że można go wieszać do góry nogami i wygląda równie dobrze? I nie jest to abstrakcja typu, tfu, czarny kwadrat.

Dni coraz krótsze...z mojego punktu widzenia to dobrze, gdyż Gucio chodzi spać "z kurami", a ja już przygotowałam oświetlenie do malowania obrazów na wystawę w Barcelonie (jeden już jest zarezerwowany, choć nawet nie tknęłam dykty).
Cieszę się na tę pracę w długie wieczory - jesienne, przy chrapiącym Gustawie.


Ale ale, jeszcze lato, jeszcze wakacje...


Jeszcze...

4 komentarze:

  1. Czy znasz już datę otwarcia wystawy??

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba z tą nogą jeszcze nie do końca jest dobrze - na takiej wyprostowanej jest zbyt statycznie i nadal środek ciężkości jest poza podstawą . Mnie się zdaje , że powinna stać na leciutko zgiętej w kolanie , to doda dynamizmu całej sylwetce .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam dziś na wystawie Toulouse-Lautreca, ten to dopiero z anatomią w grafikach szalał!!! :-)

      Usuń
    2. A owszem - nogi tancerkom wyrastają z zupełnie nieoczekiwanych miejsc :D

      Usuń